Logos Online System

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Logos Online System
  4. Użytkownicy i prawa
  5. Poczta, konfiguracja w do...
  6. Odblokowanie portu 25 w TPSA na przykładzie LIVEBOX

Odblokowanie portu 25 w TPSA na przykładzie LIVEBOX

W dniu 01.12.2009 roku nastąpiła znacząca zmiana dla użytkowników Neostrady.

Telekomunikacja Polska S.A., w porozumieniu z największymi polskimi serwisami pocztowymi wprowadziła zmianę w dostępie do portu SMTP. Dotychczasowy i standardowy port 25 należy zastąpić portem 587 lub 465. Celem tych – wg TPSA – było ograniczenie liczby spamu generowanego przez skrzynki mailowe.

To dziwna argumentacja i mijająca się z prawdą.

Powyższa blokada portu spowodowała że użytkownicy Neostrady nie mogą pobierać i wysyłać swojej poczty przy użyciu standardowych ustawień poczty.

Istnieje jednak możliwość powrotu do stanu z przed 01.12.2009 roku. Konieczna jest jednak modyfikacja ustawień dostępu do Internetu.

By to uczynić w polu adresu naszej przeglądarki internetowej wklejamy adres: http://192.168.1.1/   ( lub inny adres naszego routera za pomocą którego dostajemy się do internetu )

W powyższym okienku wpisujemy:
Nazwa użytkownika – admin
hasło: admin
i klikamy OK

Klikamy na zakładce Dostęp do Internetu

w polu Nazwa użytkownika przed naszą dotychczasową nawą dodajemy frazę BEZ_OCHRONY- (muszą być dokładnie takie same znaki – najlepiej skopiuj w wklej do swoich ustawień) i kliknij na przycisku Zastosuj

Gotowe. Teraz w ustawienia portu smtp swoich skrzynek możesz wpisać 25.

Odblokowania tego portu możesz także dokonać przy asyście wsparcia technicznego TPSA dzwoniąc pod numer 0800 102 102.