Logos Online System

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Logos Online System
  4. Rejestracja
  5. Co dalej

Co dalej

zarejestrowałem program co dalej ….

odpowiedź:

w kilku bardzo skrótowych punktach postaramy się pomóc przy pierwszym kontakcie z systemem.

konfiguracja przeglądarki chrome

1) Aktualizacja programu

Pierwszą rzeczą jaką nalezy zrobić to: aktualizacja programu. Bez aktualizacji nic nie będzie działać !

prosimy przeczytać:

2) Dodanie użytkowników.

Przed dodawaniem uzytkowników warto przemyśleć jak i czy połączyć użytkowników w grupy (typy użytkowników), wtedy prawa można nadawać całej grupie (typowi) co znakomicie usprawnia zarządzanie prawami użytkowników

warto dodać też jednego „admina” który jako jedyny będzie miał prawa do zmiany użytkowników ( dodawania, zmiany praw itp itd ), i z przyczyn bezpieczeństwa nie pracować na nim ( więc admin powinien mieć minimum praw do pracy, a maksimum do konfiguracji )

więcej można poczytać:

program działa przez internet, i w związku z tym wychodzimy z założenia że na początku użytkownikowi „nic nie wolno”, dopiero włączając sobie prawo zaczyna działać nam dana funkcjonalność,  jest to zupełnie inna filozofia niż w „klasycznych” programach, niestety też na początku znacznie utrudnia pracę i sprawia że program wydaje się dość trudny ( tak jest aż do ustawienia praw ) zapewnia to jednak dość duży poziom bezpieczeństwa, a w systemie te zagadnienie traktowane jest bezkompromisowo.

3)  Stworzenie struktury magazynu

cały magazyn jest pogrupowany w „drzewko”

– kategoria

         – grupa

                   -podgrupa

                            – indeks       <- to jest towar

warto przemyśleć strukturę, gdyż dobrze ułożona może znakomicie przyśpieszyć pracę a także ułatwić raportowanie, a źle … potrafi być bardzo uciążliwa.

Możemy podpowiedzieć  że z naszej praktyki zauważyliśmy: że ilość w danej gałęzi nie powinna przekraczać 10 ( czyli  max 10 kategorii, max 10 grup w danej kategorii …. itp ), oczywście nie jest to sztywna reguła, ale sprawdza się najlepiej. ( warto popatrzyć na demo, jak może być to ułożone )

więcej można poczytać:

4) wprowadzenie towaru na magazyn

W magazynie nie można „po prostu zmienić ilości” trzeba to zrobić dokumentem:

– przychód ( to domyślny dokument przyjęcia inwentaryzacji, uwaga !!! nie należy tworzyć ogroooomnych przychodów, lepiej je podzielić na kilka mniejszych (np. z podziałem na kategorie )  dzięki temu podczas edycji system będzie pracował dużo sprawniej, a i później edycja bedzie łatwiejsza)

– spis z natury ( który po zamknięciu sam stworzy PW)

– fakturę zakupu

elaboro.pl/ksiazka/zakup/zamownie

na początku ( wprowadzenie BO ) najprościej dodawać towar do magazynu za pomocą przychodu, ( rodzaj PWINW rozliczenie inwentaryzacji ), a później już w zamówieniu dodawać nowe indeksy ( w ten spsób można też dodawać szybko dodać towar do przychodu jak też i nową strukturę indeksów )

5) Nie mam potrzebnej miary, producenta, lub innej potrzebnej stałej

część danych jest wprowadzona do systemu domyślnie, jednak nie wszystkie. Aby dodać  potrzebne dane trzeba wejść do edycji podstawowych tabel systemu

menu->konfiguracja->najważniejsze tabele

przykładowo dla tabeli producenci:

Podczas dodawania danych, prawie na pewno będzie potrzeba zmiany brakującego prawa ( bo domyślnie użytkownik „nic nie może” ) zachęcamy do przeczytania :

6) wszystko jest super, chcę pracować na waszym systemie co dalej ?

następnym krokiem jest podpisanie umowy abonamentowej ( dla pracujących w amonamencie PICO też jest to konieczne ! )

aby to uczynić proszę wysłać maila na adres:

biuro@elaboro.pl z prośbą o umowę.

7) a jak pojawi się problem to co ?

to:

1) sprawdzić w instrukcji  na stronie elaboro.pl ( właśnie ją czytasz ) lub przeszukać w ją za pomocą google wpisując : site:elaboro.pl  i problem )

2) jeśli „coś powinno działać” a nie działa, to jest duża szansa że ktoś nam już wczesniej zgłosił ten sam problem, i jest on już rozwiązany … wystarczy tylko zaktualizować system ( zespół elaboro.pl działa naprawdę szybko i wszelkie poprawki, pomysły i błędy robione są expresowo )

3) jeśli aktualizacja nie pomogła … służymy pomocą ( dane kontaktowe w zakładce kontakt na stronie elaboro.pl )

8) trochę się boję o moje dane

warto przeczytać o bezpieczeństwie naszego rozwiązania:

9) System jest bardzo fajny, jednak chciałbym zrezygnować co mam zrobić ?

w początkowym bezpłatnym okresie, nic nie trzeba robić, po prostu jeśli się niezaloguje do systemu przez więcej niż 30 dni … automat usunie dane wraz z programem. Podkreślamy także że w okresie próbnym  nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z systemu.